31 July 2023
‏جل الخالق،دولت نگران محتکران ‎#برنج سال گذشته است، که در فصل تولید ضرر نکنند؟طرف یک سال برنج رو انبار کرده و نفروخته، حالا دولت برای جلوگیری از زیان ایشان، مصوب کرده، واردات برنج مشروط به خرید از محتکران داخلی است؟شاید من اشتباه می کنم. اگر کسی اطلاعات بیشتری دارد، بفرماید.#فساد_سیستمی
البته لزوما همه محتکران نیستند، به دلیل کاهش تقاضا برخی بنکداران هنوز بار دارند. لذا اولویت اول با تولید داخل هست. حتی با فرض احتکار هم به نظرم منطقی اینه ابتدا محصول داخل فروش بره تا اینکه سودش به جای کشاورز به جیب مافیای واردات برنج نره!!
16:41 - 31 July 2023

1 Reactions
917 Views


2 Replies

Profile picture of ‌علی‌
@Forghan121431 July 2023
Replying to
کاهش تقاضا که دروغ بزرگی هست،خیلی ها حتی در ماه نمیتوانندیکبار مصرف داشته باشند اگر محتکران مقداری از سود خودشان بکاهندوتوقعشون پایین بیاد،نیازی به واردات نیستهزینه زیاد تولید هم بهانه هست ، این دلالهای تهرانی پولدار همه میرن شمال کثافت کاری وخوشگذرانی ، کشاورز هم میخواد مقابله به مثل کنه

Profile picture of ‌محسن قدیمی باقرآباد‌
@mohsenghadimib1 August 2023
Replying to and
امام علی علیه السلام،دستور می دهند در مقابل با احتکار کننده برخورد قاطع شود حتی یکجا می فرمایند محصولات احتکار شده را آتش بزنید در ملاء عام (دعائم الاسلام، ج2، ص36.) بعد شما می گویی برای حفظ احتکار کننده باید اولویت با گران فروشی آن باشد؟ دولت موظف است جنس ارزان برساند به مردم نه انکه...