اگر #ایران توافق احتمالی با آمریکا را بدون دریافت تضمینهای راهبردی بپذیرد، ۴ ضرر بزرگ متوجه کشور میشود:۱. از دست دادن اهرم #تنگه_هرمز: ایران بدون حقالعبور، تنگه را باز کند یعنی کنترل یک دارایی ملی را بدون بایِست واگذار کرده. اهرم فشار برای همیشه از دست میرود.ادامه⬇️
۲. تکرار تجربه برجام: توافق جدید فاقد ضمانت اجرایی است. #ترامپ قبلاً از برجام خارج شد و تاریخ ممکن است تکرار شود.۳. «برنده بدون جنگ» شدن #آمریکا: پذیرش سریع توافق، فرصت بازتعریف قواعد منطقهای را میگیرد. این آتشبس تاکتیکی است و فشارها ادامه مییابد.
۴. تداوم «نه جنگ، نه صلح»: توافق شکننده است؛ تحریمها باقی میماند و مسائل حلنشده به آینده موکول میشود.در نتیجه ایران نباید بدون دریافت امتیاز(خروج نظامیان آمریکا، #غرامت، حقالعبور) تن به بازگشایی دهد. در غیر این صورت، «از یک سوراخ چند بار گزیده شدن » است.#مذاکره#جنگ#حمله